Ezeket a hibákat minden webáruház elköveti! 8+2 tipp!

#Webáruház üzemeltetés

Ezeket a hibákat minden webáruház elköveti! 8+2 tipp!
Szerző onlinePénztárca
2023.07.26

Nem építesz e-mail listát!

Napjainkban nagyon fontos, hogy különböző hirdetési csatornákon keresztül folyamatosan új vásárlókat tudjunk szerezni. Viszont azoknak a vásárlóknak hatalmas hiba elengedni a kezét, akik egyszer már vásároltak nálunk! Sokkal könnyebb újra eladni valakinek, mint hidegen, új ügyfelek bizalmát elnyerni.  Erre a legkézenfekvőbb megoldás, hogy hírlevél listát építünk, ahol folyamatos információkkal, ajánlatokkal, érdekességekkel láthatjuk el régi vásárlóinkat. Egy ügyfél 2. vásárlása után sokszorozódik az esélye annak, hogy ismét vásárolni fog,  márkánk képviselője lesz, és tovább viszi jóhírünket. Érdemes akár ajándékot is biztosítani a vásárlóknak a feliratkozásért cserébe, mert hosszú távon sokkal nagyobb értéket hordoz egy bebiztosított vásárló. (új vásárlások, ajánlások, értékelések) A visszatérő vásárlók konverziós költsége sokkal költséghatékonyabb, mint rendszeresen új forgalmat, vásárlókat terelni az oldalra.

Tipp: Foglalkozz a listaépítéssel, elavult csatornának tűnik, de még mindig az egyik legsikeresebb kommunikációs csatorna az e-mail.

Nincsenek UpSell - CrossSale ajánlataid!

Upsell

Miután megnyertük egy látogató bizalmát, és a termékoldalról, vagy kategóriaoldalról a kosárba helyezte a terméket, nagy valószínűséggel szereztünk egy vásárlót. A vásárlási szándék, döntés utáni 7 perc kritikus időszak, ebben az időszakban a további eladások, ajánlatok jóval sikeresebbek. A döntés pillanatában átesik a vásárló a pénz költés által okozott fájdalmon, elfogadta, hogy fizetni fog valamiért. Így a további, kisebb értékű termékek, szolgáltatások költsége által okozott fájdalom mértéke elveszik, mivel a vásárló már döntött, átesett a frusztrációs időszakon. Kosárba helyezés után / Kosárba lépéskor ezt a pár percet érdemes kihasználni, hogy extra terméket, szolgáltatást ajánljunk vásárlónknak.

upsell

CrossSale

A termékoldalon feltüntetett termékkapcsolások, a fent pedzegetett témát finomabban közelítik meg, a jól megválasztott ajánlatok, kiegészítő termékek szintén extra forgalmat hoznak, minimális idő, energiabefektetéssel. Érdemes figyelni, mik a gyakran választott termék kombinációk, szolgáltatás kombinációk áruházadban. Ha látsz egy ismétlődő formulát a rendeléseknél, érdemes a termékkapcsolást ezekre a párosításokra építeni.

A legnépszerűbb webshop motorok mind biztosítanak ilyen előre elkészített lehetőségeket, ahol termékeket, szolgáltatásokat, vagy akár hírlevél feliratkozókat is szerezhetünk.

Tipp: A jól kidolgozott ajánlatok aranyat érnek számodra. Figyeld a meghatározó vásárlói szokásokat áruházadban, és ezek alapján hozz létre visszautasíthatatlan kosárérték növelő / információ szerző ajánlatokat.

Példák:

díszdobozba csomagolás, extra X napos visszaküldés, apró ajándék X értékű rendelés mellé, háztól-házig garancia, dupla dobozba csomagolás

 

Egy szállítási lehetőséget kínálsz!

Asztalon hagyott pénznek tartom azt, ha csak egy féle szállítást biztosít az áruházad, itt nem feltétlenül a szállítási módokra gondolok, (kiszállítás, személyes átvét, csomagpont) hanem hogy az adott szállítási módon belül egy féle opciót kínálsz a vásárlóknak. Extra profitot hoz az, ha rendelési összeghatárhoz mérten, súlyhoz mérten többfajta, lépcsőzetes szállítási lehetőséget biztosítasz a vevőknek.

Például, Ezzel a kosárértéket tudod feltornászni:

15.000 forintig – 1.890 forint szállítás
25.000 forintig – 1.290 forint szállítás
35.000 forint vagy afelett – ingyenes
Ezzel extra díjat kérhetsz a szállításon felül:

Extra gyors szállítás 1-2 napon belül - 2.290 forint
Extra biztonságos szállítás – 740 forint


Tipp: Vess egy pillantást a szállítási módokra, szolgáltatásokra, és teszteld mekkora költséggel tudod a maximális profitot kihozni belőle.

 

Beleállsz az árversenybe!

Egy webáruház indulásakor, és bizonyos piacokon hatalmas az árverseny, így biztos vagyok benne, hogy te is folyamatosan figyeled a konkurenciád, és próbálsz hozzá képest árazni. Viszont nem szabad a legolcsóbbnak lenned, több okból is:

  • Mindig lesz aki olcsóbban tudja adni a terméket mint te.
  • A vásárlói réteged olyan emberekre épül akinek csak az ár számít, és úgyis távozik, ha valahol olcsóbb a termék, így nem tudsz rájuk hosszú távon építeni.
  • Értéket, víziót, biztonságot, minőséget képviselj, ne az árakat vidd le.
  • Téves gondolat, hogy az emberek mindig a legolcsóbbat keresik
  • Rengeteg pénzedbe kerül, hogyha a webáruházad gyenge alapokra építed. Pl: olcsók vagyunk

Tipp: Ne akarj a legolcsóbb lenni!

 

Nem mondod el, hogy miben vagy jobb mint a konkurencia!

Sok webáruház fantasztikusan néz ki, rendelkezik megfelelő kerettel, hogy hirdessen, figyel az előző 4 pont sikerességére is. Viszont nem tudja megmondani, Ő miben egyedi, mivel ad többet, mint a konkurencia, mivel szeretne segíteni másoknak. Nagyon fontos egy üzenet a vásárlók felé, hogy ők is azonosulni tudjanak a képviselt értékekkel. Ha esetleg nincs még webáruházad, javaslom, hogy indulás előtt találd meg a küldetésed, amit a webáruházaddal szeretnél majd megvalósítani. Így kitűnhetsz a tömegből, és sikeres lehetsz hosszú távon is. 

Tipp: Legyél egyedi, emelkedj ki a tömegből! 

 

Nem fordítasz elegendő energiát SEO-ra!

Rengeteg csatorna áll rendelkezésedre, hogy forgalmat terelj a weboldaladra, a SEO az egyik legfontosabb, ami számításba kell venned. Ez a csatorna az, ahonnan az organikus elérések nagyrésze érkezik majd. Saját bloggal, nagyszerű termékleírásokkal, és jó helyre mutató linkekkel optimalizálhatod weboldalad a Google szemében is. Javaslom mielőbb foglalkozz ezzel a csatornával, mert nagyjából fél év befektetett munka szükséges hozzá, hogy látható eredményeket érj el vele. Ennek a csatornának a leglassabb a megtérülése, de hosszútávon elengedhetetlen, hogy a keresőben jó helyen legyél.

Tipp: Készíts saját blogot, és lásd el friss, folyamatos új információval, tartalommal, hogy saját oldalad értékét emeld vele a Google szemében is.

 

Nem elég bizalomépítő a weboldalad!

A szép és letisztult weboldal elengedhetetlen, hogy az oldalon bóklászó látogatók bizalmát elnyerd.

  • Vásárlói értékelések, fotókkal, szöveges véleménnyel.
  • Egyszerű szövegezés, helyesírás
  • Folyamatosan bővülő kínálat, változó kampányok, változó tartalom
  • Egyedi domain és tárhely
  • Céged, ott dolgozók bemutatása, Miért válassz minket?
  • Pénzvisszafizetés, termék visszavásárlás, gyors, biztonságos szállítási garanciák feltüntetése
  • Közösségi médiák, összekapcsolva a weboldallal
  • Igényes termékleírások, termékképek
  • Vonalas telefonszám, szakértői vonal, ahol segítesz terméket választani
  • Saját blog
  • Nagyobb forgalmazott márkák feltüntetése
  • Ügyfélszolgálatos emailcím, ami webáruházhoz kapcsolódik. Pl info@webaruhaz.hu vagy ugyfelszolgalat@webaruhaz.hu


ertekeles 

Nincs törzsvásárlói rendszered, hűségprogramod!

Visszacsatolva az első pontra, valahogyan meg kell tartanod a megszerzett vásárlókat, és újra el kell nekik adnod, mert konverziós költsége sokkal kisebb a meglévő vásárlóknak. Erre a legkézenfekvőbb megoldás az, ha valamilyen hűségprogrammal, törzsvásárlói rendszerrel rendelkezel.

Ha valakiben felmerülne az a kérdés miért érdemesebb a vásárlókat ingyen ajándékokkal jutalmazni, mint árakciózni:

  • 30%-os árakcióval átlagosan 10%-os forgalomnövekedést lehet elérni
  • Míg a termék árának 10%-os pont, vagy kedvezmény felajánlásával a forgalom megduplázható. Az emberek többsége nagyvonalúbban vásárol, ha ajándékot kap, vagy jutalomban részesül.

Forrás:

(Lukovics M. - Udvari B. (szerk.) 2012: A TDK világa. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar, Szeged)

 

Cégünk évek óta egy többpartneres törzsvásárlói rendszer kiépítésén, fejlesztésén dolgozik, legsikeresebb partnerünknél havonta 80 millió forint forgalom köthető szolgáltatásunkhoz.

Jelenleg közel 600.000 törzsvásárlón osztozik 600 partnerünk. Bővebben IDE kattintva tájékozódhatsz szolgáltatásunkról.

 

Tipp: Üzemeltess kedvezményrendszert, ami a meglévő vevőidre koncentrál, hogy a magas konverziós költségeket elkerüld.

 

Nem szakwebáruházat üzemeltetsz!

A sikeres webáruház egyik titka, hogy nem próbálsz meg mindent össze-vissza eladni, témától, érdeklődési körtől függetlenül. Az multinacionális cégekkel szemben (Amazon, Emag, stb…) nem fogod tudni felvenni a versenyt. (hacsak nem reformálod meg a világot egy nagyszerű kezdeményezéssel) Viszont amit a multikkal szemben tudsz lépni, hogy egy adott érdeklődési körrel rendelkező csoport számára, adott témakörben forgalmazol termékeket.  A multiknál hatalmas a kínálat, viszont kicsi a szakértelem ezekben a témakörökben. Így lehetsz az érdeklődési köröd specialistája, szakértője, ezzel értéket képviselve, és nem mennyiséget. A pénztárcád meghálálja majd, hogy a célzott hirdetéseid nem egy nagy, hideg tömegben landolnak, hanem valós érdeklődőket, vásárlókat hoznak, mert specializálódtál.Tipp: Készíts saját blogot, és lásd el friss, folyamatos új információval, tartalommal, hogy saját oldalad értékét emeld vele a Google szemében is.

Tipp: Készíts szakwebáruházat, ami egy bizonyos termékkörrel foglalkozik. Ha van már áruházad, érdemes átnézni a meglévő kínálatot, hogy mi mindent árulsz pontosan.

 

Nem használsz Exitpopupot!

Egy oldalelhagyási pop-up használata sokat segít azon, hogy a weboldalra terelt forgalom ne távozzon vásárlás nélkül. Egy jól kidolgozott végső ajánlat, könnyen konvertálhat látogatóból vásárlót. Egyszer már fizettél, hogy a látogató a weboldaladra kerüljön (valamilyen csatornán keresztül), ne engedd el végső ajánlat nélkül. Kisebb áruházak esetén is jelentős forgalomemelkedést hozhat egy ilyen szolgáltatás bevezetése.

Tipp: Ne hagyd üres kézzel elmenni a látogatóidat, tegyél meg mindent, hogy kapcsolatban tudj velük maradni.

Például: Ajándék feliratkozásért cserébe, ajándék értékelésért cserébe