Hogyan csinálták? Itt a nemzetközi sikereket elért magyar webáruházak esettanulmánya!

Hogyan csinálták? Itt a nemzetközi sikereket elért magyar webáruházak esettanulmánya!
Szerző onlinePénztárca
2024.03.13

Jelenlegi becslések szerint jelenleg körülbelül 32 ezer webáruház működik Magyarországon, de ezek közül csak mintegy 14% értékesít a határon túlra.

Mi a helyzet a többi 86%-kal? Miért nem indultak el eddig a külföldi országok irányába? Mi tartja őket vissza? És hogyan kezdhetik el az értékesítést külföldre?

A Webshippy szeretne a piacon olyan pozitív példákat, sikertörténeteket bemutatni, amelyek külföldi nyitásra ösztönzik a magyar webáruházakat. Ennek érdekében meginterjúvoltak olyan cégeket, akik jelen vannak külföldi piacokon és összegzik a tanulságokat, segítséget nyújtva a többi hazai webáruháznak, aki külföldi terjeszkedésben gondolkodik.

A teljes nemzetközi terjeszkedésről szóló anyag, vagyis annak kihívásairól és megoldásairól szóló kiadvány IDE KATTINTVA érhető el!

Melyek a legnépszerűbb célországok?

A Webshippy felmérése szerint jelenleg Csehország, Szlovákia, Románia és Lengyelország a legnépszerűbb célpontok, de Németországból, Ausztriából, Horvátországból és Szlovéniából is sok megrendelés érkezik.

Ha ma valaki a külföldi terjeszkedést választja, elkezdhet ezekkel az országokkal tervezni, de akár olyan, kevésbé népszerű, de jó potenciállal rendelkező piacokat is megcélozhat, mint például Spanyolország, Franciaország, a Benelux államok vagy Skandinávia, hiszen az online vásárlóerő ezekben az országokban is jelentős.

Az EU határain túl elsősorban az Egyesült Államok irányába megy nagy mennyiségű csomag, de például Kanada (51 milliárd dollár, 37 millió vásárló), vagy az olyan ázsiai országok, mint Törökország (20 milliárd dolláros e-kereskedelmi forgalmával és 50 millió online vásárlóval) szintén jó lehetőséget rejtenek a terjeszkedés szempontjából.

Milyen nehézségekkel kell számolni?

A megkérdezett webáruházak a külföldi piacralépés során jellemzően 3 nehézséggel szembesültek.

  • 50% mondta azt, hogy a helyi vásárlási szokások, a márkaépítés   és    a vásárlói bizalom megszerzése, valamint a weboldalak fordítása jelentették a legnagyobb kihívást.
  • 38%-nak a logisztika megszervezése okozott problémát, és vagy nehezen talált megfelelő szolgáltatót, vagy az árak voltak magasak.
  • 12% problémája pénzügyi és finanszírozási, valamint jogi jellegű volt.

Arra a kérdésre, hogy volt-e olyan ország, ahol a sikertelenség miatt be kellett fejezni az értékesítést, a válaszadók fele egyértelműen azt mondta, hogy nem, és csak 18% volt, akinek valamelyik ország nem hozta a várt eredményeket, ezért megszüntették ott a működést (itt Románia, Szlovákia, Törökország, illetve India került megemlítésre). De ezek a webshopok más országokba továbbra is sikeresen értékesítenek.   

Olyan is előfordulhat, hogy a csomagkiküldést csak átmenetileg, valamilyen esemény miatt kell felfüggeszteni. Ilyen helyzet volt az ukrán vagy az izraeli konfliktus.

Webshippy Crossborder – Új szolgáltatás, mely segít a külföldi terjeszkedésben

Terjeszkedj webshopoddal a külföldi piacokon: a Webshippy közvetlen napi gerincjárataival, 20+ országba, 30+ csomagküldő szolgáltatójával, akár másnapi kézbesítéssel! Évente több mint 100 magyar webshop 500 000 külföldi megrendelését szolgálják ki, Neked is segítenek!

Ha érdekel a külföldi terjeszkedés, mindenképpen ismerd az új szolgáltatás részleteit! Webshippy Crossborder szolgáltatás