A kerékpárosok körében a hegyi kerékpározás és az országúti kerékpározás a két legnépszerűbb sportág. Mit szólnál e két szegmens kombinációjához? Lehetetlen? És mégis! A gravelozás egyre több kerékpáros szívét hódítja meg. Légy nyitott hát az újdonságokra, és hagyd, hogy téged is beszippantson. Garantáljuk, hogy a Kross Esker 6.0 egy olyan bicó, amely nem csak a szívedet fogja ellopni - ez egy olyan kerékpár, amely egy teljesen új világot nyit meg előtted.
A 2022-es KROSS Esker 4.0 azoknak a gondolatoknak a folytatása, amelyek ikonikus gravelünk korábbi modelljeinek tervezésekor vezettek bennünket. Új, strapabíróbb festés és egy jól átgondolt hajtás, de számos apró, elsőre észrevehetetlen részletet is továbbfejlesztettünk, amelyek bármilyen típusú útfelületen javítják a vezetési komfortot. Biztosak vagyunk benne, hogy e modellünk új verziója ugyanannyi élményt kínál – ha nem többet –, mint az előző években.
Egészen a közelmúltig nem voltak a gravelkerékpárok igényeire szabott alkatrészek. A Shimano GRX azonban átformálta ezt a szegmenst, és lehetővé tette, hogy megszabadulhasson a montiktól áterőltetett outis hajtástól és hátsó váltóktól. Immár tehát mindkét világ előnyeit élvezheted graveleddel. A Kross Esker 6.0 egy teljes. 2x11 rendszerben működő Shimano GRX groupsettel van felszerelve. Az első-hátsó hidraulikus tárcsafék szintén egy kisebb műalkotás a Felkelő Nap országából. A szakurával, azaz a japáncseresznyével ellentétben azonban ez a modell nemcsak néhány hónapig virágzik, és nem enyészik el az élete pár pillanat alatt. Ha felszállsz rá, arra vágysz majd, hogy ez a pillanat örökké tartson. A kerékszett alapjául DT Swiss felniket választottunk, és 37 milliméter széles WTB Riddler abroncsokkal szereltük fel azokat, amelyek sok gravel-fanatikus bevált és kedvelt gumijai.
A Kross Esker 6.0 váza superlite alumíniumból készült; a hőkezelésnek köszönhetően ezt az ötvözetet nagy merevség és túlterhelésállóság jellemzi, miközben rendkívül könnyű. Hatékonyságának növelése érdekében az erőhatásnak legkevésbé kitett helyeken triplán húzott, az érzékeny területeken pedig megerősített. Ezenkívül mind a hátsó háromszögbe, mind a karbonvillába merev tengelyeket illesztettünk, amelyek segítenek csökkenteni a kerékcserével járó szervizmunkát. A váz tervezésekor úgy döntöttünk, hogy belső kábelelvezetéssel látjuk el, ennek köszönhetően megjelenése letisztult, ami sok ember számára, akik ingázáshoz, munkába járáshoz is használják ezt a modellt, különösen fontos, egyben terepen egy esetleges baleset során minimálisra csökken a bowdenszakadás veszélye.
Vázgeometria / hivatalos weboldal