Miért jó, ha kerülöd a cukrot?

Meg merjük kockáztatni, hogy korunk legnagyobb problémai között emlegethető a túlzott cukorfogyasztás, amelynek komoly egészségügyi kockázatai vannak. Azt azonban érdemes tisztázni, hogy a különféle cukrok fontos szénhidrát forrást jelentenek az emberi szervezet számára, így démonizálni aligha értelmes lépés.

A PaleoCentrum segítségével összeszedtünk pár érvet a feldolgozott cukor kerülése mellett. Fontos előre megjegyeznünk, hogy írásunk csupán iránymutatásként értelmezendő!

 

Miért érdemes tartani a túlzott cukorfogyasztástól?

 

 

Hol is kezdjük, hiszen annyi negatív hatása van a túlcsorduló cukor fogyasztásnak, hogy oldalakon keresztül lehetne róla értekezni. Ott a cukorbetegség kockázata, a vérrögképződés veszélye, a legkülönfélébb hormon- és anyagcserezavarok, a szívinfarktus veszélye, a csontritkulás, a kóros elhízás és az érelmeszesedés. Persze ez csak pár kiemelt példa, a legsúlyosabbak közül, ami bőven elégnek kell, hogy legyen ahhoz, hogy kétszer is meggondoljuk mennyi cukrot kívánunk bevinni szervezetünkbe.

Természetesen hatványozza a problémákat, ha a túlzott cukorfogyasztás gyermekkorunkat is végig kíséri, ezért kiemelten fontos, hogy a gyermekeink étrendjét folyamatosan monitorozzuk és szabályozzuk úgy, hogy lehetőség szerint ne beszélhessünk gyerekkor cukor túlfogyasztásról.

 

Mégis mennyi az annyi?

 

 

Nos írásunk talán legkiábrándítóbb része következik, mivel az ajánlott mennyiségeket vizsgálva egyfajta megdöbbenéssel fűszereztt borzongás közepette vettük tudomásul, hogy egy átlagos felnőtt napi cukorigénye csupán 20-25 gramm (nagyjából 3 – 4 evőkanál!), amelynek legtöbben akár a több százszorosát is beviszik, nap mint nap.

Ez nem csak azt jelenti, hogy az átlagember teljesen elvesztette a kontrollt a cukorfogyasztása felett, hanem azt is, hogy a világ egyik legmeghatározóbb összetevőjeként aposztrofállt cukor kvázi függővé teszi az embert. No de mielőtt még drogként hivatkoznánk rá, célszerű kicsit elgondolkoznunk még azon, vajon, hogy jöhet össze a sokszoros túlfogyasztás, még akkor is, ha odafigyelünk mit és mikor eszünk.

A válasz egyszerű, hiszen a cukor az egyik legelterjedtebb adalékanyagnak számít, amit szinte minden ételben megtalálhatunk legyen az babgulyás, szilvás bukta vagy egy jó chips.

 

Mi a megoldás?

 

 

Ugyanúgy, ahogy sok más esetben a tudatosság alapeleme a túlzott cukorfogyasztás elkerülésének. Szabályozzuk átgondoltan étkezéseink alapelemeit úgy, hogy a megfelelő mennyiségű szénhidrát fedezése mellett csökkenteni tudjuk a cukortartalmat.

Szerencsénkre manapság számos élelmiszer gyártó készít cukormentes alapélelmiszereket, így könnyedén tudjuk elkészíteni kedvenc fogásainkat egészségesebb köntösben.

Természetesen az édesítőszerekkel könnyedén helyettesíthető cukor ételeinkben és italainkban, ám ezekből célszerű a természetes forrásból származókat választanunk (stevia, glycyrrhizin, méz stb.), mivel a laboratóriumokban fejlesztett mesterséges édesítőszerek szervezetre gyakorolt negatív hatásait sokszor csak kétes eredetű vizsgálatok támasztják alá.

 

Reméljük ezután Te is jobban fogsz figyelni a bevitt cukor mennyiségére, ehhez minden segítséget és alapanyagot megtalálsz a PaleoCentrum webáruházában, akik szakértői a cukormentes élelmiszereknek és édesítőszereknek!

Ha pedig olvasnál még pár érdekességet, irány az OP Story blog oldala!

 



Az onlinePénztárca létrehozása és használata egyaránt díj és költségmentes, tehát teljesen INGYENES.

A törvényi előírásokat betartva, pénztárcád tartalmát 500 Forintos engedmény kuponok engedmény kupon formájában tartjuk nyilván, így ha például 10.000 Forint van onlinePénztárcádban az 20 db 500 forintos engedmény kupont jelent. Ugyan ezen okból vásárlásnál az onlinePénztárcádból költött összeget (az 500 Forintos engedmény kuponokat) utólagos engedményként jelenítjük meg a számlán. A felhasználás feltételeit ÁSZF leírásunkban lehet megtekinteni.