Menü
Villámajánlatok Információ
op-piggy-bank
Spórolás számláló
Villámajánlatok Információ
Kérdésed van? Segítünk!
ugyfelszolgalat@onlinepenztarca.hu
Menü

Izgalmas változások az F1-ben 2023-ban

Ha te is nagy F1 rajongó vagy, akkor figyelmedbe ajánlom ezt a cikket. A FansBrands webáruházzal összeszedtük az összes fontos tudni valót az idei F1 szezon előtt, így tudod, mire számíts az első futam előtt.

Ahogyan 2022-ben is, 20 vezető és 10 csapat vett részt. Ez a 2023-as F1 szezonban sem lesz más, de ezúttal a felállás kissé változott.

Négy pilóta hagyta el a sorozatot a múlt szezon végén, ami azt jelenti, hogy négy új - vagy néhány esetben visszatérő - arc tölti be a szabad helyeket.

Sebastian Vettel úgy döntött, hogy visszavonul a Formula 1-től 2022 után, míg Daniel Ricciardo, Mick Schumacher és Nicholas Latifi mind elvesztették helyeiket.

Fernando Alonso átkerült az Aston Martinba Vettel helyére, Pierre Gasly az AlphaTauri-ból az Alpine-ba ment, így Nyck de Vries csatlakozik Gasly helyett.

A többi újonc pedig Oscar Piastri a McLaren-nél és Logan Sargeant a Williams-nél lesz, míg Nico Hulkenberg visszatér, hogy csatlakozzon a Haas-hoz.

Az alábbiakban megtekintheted a 2023-as F1 teljes felállását:

Red Bull: Max Verstappen, Sergio Perez
Ferrari: Charles Leclerc, Carlos Sainz
Mercedes: Lewis Hamilton, George Russell
Alpine: Esteban Ocon, Pierre Gasly
McLaren: Lando Norris, Oscar Piastri
Alfa Romeo: Valtteri Bottas, Zhou Guanyu
Aston Martin: Lance Stroll, Fernando Alonso
Haas F1: Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg
AlphaTauri: Yuki Tsunoda, Nyck de Vries
Williams: Alex Albon, Logan Sargeant

Szabály változások:

Az F1 szabályai 2023-ban nagy részben ugyanazok maradnak, mint tavaly a nagy átalakítás után, azonban még mindig vannak technikai és sportbeli változások, amelyekre figyelni kell a szezon előtt.

  1. Az autók magassága és diffúzorok állítása tavaly néhány csapatnak "pattogás effektet" okozott az F1 új típusú autóinak megérkezésekor, amelyek földhatású aerodinamikával rendelkeznek, így a 2022-es szezon második felében egy padlóalapú rugalmassági és figyelési intézkedéscsomag érkezett, és 2023-ra több új intézkedést is hoztak.

    Röviden, idén négy további változás lép érvénybe: a padlószélek 15 mm-rel magasabbak lesznek; a diffúzor torkolat magassága növelik; a diffúzor szél merevsége is növekszik; és egy további érzékelőt írnak elő a pattogás jelenség hatékonyabb monitorozására.

  2. Zhou balesete után a biztonsági szabványok is módosulnak. Az F1-es autók bukókeretét megerősítik a 2022-es brit Grand Prix kezdetén történt rémisztő balesete miatt, amely során az Alfa Romeo autója fejjel lefelé csúszott a pályán.

    A 2023-as technikai szabályzat szerint a bukókeretnek ívelt felsővel kell rendelkeznie, ami csökkenti az esetleges beleásás esélyét egy baleset során.

    Zhou

  3. Az F1 autók súlya volt a fő téma a 2022-es szezon előtt, az összes csapat a 798kg-os (üzemanyag nélküli) korlát elérése érdekében harcolt, az egyik legnagyobb szabályozási változások közepette a sport történelmében.

     

    Miközben az F1 új kora fejlődik, a 2023-as szezonra 2kg csökkentés – 796kg – lesz érvényes, ami azt jelenti, hogy a tervezők még több súlyt próbálnak lefaragni a legújabb versenyautóikból.

     

  4. A pilóták látószögének javítása érdekében 2023-as F1 specifikációjú autók visszapillantó tükreiben változtatás lesz, a visszapillantó szélessége 50mm-rel nő 200mm-re a 150mm-ről.

  5. A Sprint események száma háromról hatra nő. Az Azerbajdzsán (Baku), Ausztria (Red Bull Ring), Belgium (Spa-Francorchamps), Katar (Lusail), az Egyesült Államok (Circuit of The Americas) és Sao Paulo (Interlagos) a kiválasztott helyszínek.

  6. Az F1 csapatának tagjai által végzett munkaórák száma a következő szezonokban csökkenni fog és még egy óra csökkenést terveznek 2024-re.

  7. Újragondolták az időmérőt, amit 2023-ban legfeljebb két eseményen fognak tesztelni, előre még nem ismert, hogy hol.

    Ez azt jelenti, hogy az F1 hagyományos három részes időmérőjének szakaszaira kötelezően meg lesznek határozva a gumikeverékek: csak kemény gumik a Q1-ben; csak közepes gumik a Q2-ben; és végül csak puha gumik a Q3-ban. Az átmeneti és esős gumik használata engedélyezett, ha esős idő van.

     


    Az időmérőkön minden versenyző legfeljebb 11 db száraz gumit, 4 db átmeneti gumit és 3 db eső gumit használhat. Ez összehasonlítva a normál hétvégi engedménnyel, amely 13 db száraz gumi, 4 db átmeneti gumi és 3 db eső gumi. A rajt, a verseny újrakezdése vagy a biztonsági autós újrakezdése utáni DRS aktiválása is újra értékelésre fog kerülni. Az F1 Bizottság szeretné egy körrel előrébb hozni a DRS-t.

    "Ezt 2023-ban minden Sprint versenyen tesztelni fogják, annak érdekében, hogy 2024-ben minden versenyre bevezessék" - mondta az FIA.



Izgalommal várjuk, hogy az idei változások, melyik csapatnak fognak kedvezni? Vajon még mindig a Red Bull és a Ferrari lesz a domináns? Esetleg a Mercedes új lángra gyullad? Hogyan fognak szerepelni az újoncok, lehet a következő világbajnok köztük van? Minden esetre érdemes lesz figyelni Verstappent, Hamiltont, Leclerct, Russlet, Sainzot és Perezt is, hiszen mind esélyesek a világbajnoki címre. Ha pedig még nem szerezted be kedvenc csapatod és pilótád 2023-as szurkolói kellékeit, akkor a FansBrands webáruházban megteheted még időben.


01:59

+500 Ft onlinePénztárcádba!

Nyerj Te is
az onlineTombolával!
Vegyél részt TE is INGYENES játékunkban!
Hamarosan jönnek az új nyeremények!
Tombolázok
Bezár
villamajanlatok-widget Villámajánlatok villamajanlatok-widget
Szuper spórolás
LIMITÁLT IDEIG
Megnézem